Hoi hoi,

Donderdag 19 juli was het eindelijk zover, onze reis naar Alaska begon. Deze reis had ik in het Stampin’Up! jaar 2016 – 2017 bij elkaar geknipt, geplakt en gestempeld, oftewel verdiend door hard te werken. Deze reis hadden wij dus niet kunnen maken zonder al mijn trouwe klanten en mijn team. Nogmaals dank jullie wel voor je vertrouwen in mij als je Stampin’Up! demonstratrice.

Zoals jullie hier hebben kunnen lezen, hebben wij een paar weken voor deze reis onze lieve Noes moeten laten inslapen. Dit was zo ontzettend verdrietig (en we missen haar nog steeds enorm!) en ook een beetje een domper, omdat Jeroen deze reis niet mee zou gaan, maar bij Noes zou blijven. Ik heb daarom contact gezocht met Stampin’Up! en het verhaal uitgelegd en er kwam al heel snel, heel goed nieuws… Jeroen kon nog mee! 🙂 Dat maakte deze reis echt heel bijzonder!

Onze reis begon van Schiphol naar Reykjavik en van Reykjavik naar Seattle. De vlucht hebben we afzonderlijk van elkaar gemaakt, omdat onze vlucht al vol zat. We zagen elkaar dus weer in Seattle, waar Jeroen ons al stond op te wachten 🙂

De 1ste nacht had Stampin’Up! een overnachting geregeld in het Sheraton hotel in Seattle, hierdoor konden we ook nog even de stad in. De meiden en ik waren nog niet eerder in de VS geweest, alles was dus helemaal nieuw voor ons 🙂

De volgende dag werden we met een bus naar het schip gebracht. Wow.. wat lag de Explorer of the Seas daar mooi te liggen aan de kade! En wat was ze groot!

De 1ste nacht sliep ik enorm slecht (jetlag? 😉 ) en ben ik heerlijk op ons balkon gaan staan, terwijl het schip over de Pacific ocean voer. Al vroeg in de morgen zagen we de 1ste walvissen… Wow! wat een mooie dieren, daar kreeg ik echt kippevel van.

Op zaterdagochtend was er een general session van Stampin’Up! waar we de nieuwe herfst/ winter catalogus te zien kregen (hij is GE-WEL-DIG!). Verder hebben we deze dag vooral gebruikt om het schip een beetje te ontdekken (voor de weg naar onze kamer bleef voor mij een raadsel 😉 ).

Op zondag lagen we om 12 uur aan in Juneau. Hier hadden wij onze 1ste excursie geboekt en omdat we graag ALLES wilden zien en beleven, hadden we maar gelijk de meest uitgebreide excursie geboekt. De Whale and trails excursie. Super gave excursie die ons eerst door het regenwoud van Juneau liet wandelen. We uitkwamen bij de bekende Mendehall glacier, dit was echt indrukkenwekkend. Daarna vervolgde we onze wandeling door “het berenbos”, helaas hebben we geen beren gezien, maar erdoor lopen was al spannend genoeg 🙂

We eindigde de excursie met een 3 uur durende boottocht op zoek naar walvissen en die zagen we! Wow (ik blijf wow typen.. sorry.. een ander woord dekt de lading niet 😉 ) ook dit was weer zo ontzettend indrukwekkend. Op Facebook heb ik een filmpje geplaatst, mocht je het leuk vinden om deze te kijken.

‘s Avonds om 21 uur vertrok het schip weer naar de volgende plaats, Skagway, waar we de volgende ochtend om 7 uur aankwamen. Ook hier hadden we weer een excursie geboekt staan. Het was prachtig weer in Skagway, dus de sjaal, handschoenen, wind/regenjack en laagjeskleding waren niet van toepassing. ‘s Middags werd het zelfs 28 graden 🙂

Wij hadden ‘s middag de White pass scenic railway geboekt. Een geweldige treinreis door de bergen met als eindpunt (het hoogste punt) in Canada, net over de grens. Zo gaaf!

Zoals jullie inmiddels wel kunnen lezen is dit vooral een beknopt verslag van onze reis, want echt.. woorden schieten tekort. De natuur is in Alaska zo anders, bijna niet met woorden te beschrijven. Het was een reis vol “ohhh” en “ahhh’s”… 🙂

Na de indrukwekkende treinreis van 3 uur, kwamen we op de kade collega Margriet met haar man Frank tegen. Goed moment om met elkaar even te gaan borrelen in het zonnetje op het dek 🙂

Om half 9 ‘s avonds vertrok het schip weer, onze volgende locatie was varen door het Tracy arms fjord. Hier kwamen we al vroeg in de morgen aan en hebben wij met z’n vieren alles beleefd op ons balkon met een mok koffie en de meiden met warme chocomelk 🙂

Het fjord eindigd bij een geweldig grote gletsjer, waar het schip zachtjes 360graden rondjes maakt. Op deze manier kon iedereen mooie foto’s maken. Er was zoveel te zien, dat we ogen tekort kwamen. Ook hoorden we een hard, donderend geluid, als onweer. Na een paar seconde zagen we de gletsjer bewegen en brak er een flink stuk ijs af… Wow!!(jep.. weer een wow 😉 )

Iedere dag was het “Stampers Base Camp” geopend. Dit was een ontmoetingsplaats voor demo’s en haar gasten. Je mocht hier iedere dag aan het rad draaien voor leuke prijzen, er stonden inspiratie borden met materialen uit de nieuwe catalogus en er was heeeeeeel veeeeeeel snoep. De meiden hebben zich hier flink aan tegoed gedaan LOL 🙂

Op woensdag had Stampin’Up! een share fair georganiseerd in de dining room. Hier waren (ik dacht) 9 demo’s die projecten hadden gemaakt met de nieuwste materialen. Zo leuk! en zoveel inspiratie! Ook hebben Kaylee en ik hier een poos met Sara, de CEO van Stampin’Up! en haar vader Sterling staan praten. Iedereen is zo ontzettend vriendelijk en geinteresseerd en horen graag jouw Stampin’Up! verhaal. Natuurlijk mocht een foto met Shelli, de co-founder van Stampin’Up! niet ontbreken 🙂

Op een reis als deze is contacten maken met collega demo’s uit de hele wereld best belangrijk. Vorig jaar vond ik dit nog soort van “eng”, maar inmiddels gaat het mij een stuk makkelijker af, ook omdat ik geen “vreemde” meer ben in het wereldje van demo’s 🙂 Een voor mij bijzondere ontmoeting was met Robyn Cardon (My Pink stamper), van haar mocht ik ook een super leuk zelfgemaakt tasje ontvangen. Robyn had 15 tasjes gemaakt voor haar stempelvriendinnen (zo vertelde ze tijdens haar Facebook live) en hier bleek ik er één van te zijn (Wow!). Ook met heel veel andere collega’s gepraat, ideeen uitgewisseld en om advies gevraagd en ook hierin is iedereen zo vriendelijk en behulpzaam.

Vergeet ik helemaal te vertellen over ons etentje met Michelle Last en haar man Simon. Ik zit in Michelle haar 3de level binnen Stampin’Up! en al haar teamleden die mee waren met de reis had ze, samen met aanhang, uitgenodigd voor een etentje. Het was een super gezellige avond en het voelde echt als een familie etentje.

De laatste plaats waar we aanlagen was Victoria. Hier hebben wij vooral een relaxdag gehouden, omdat we alle vier toch wel echt moe waren 🙂 (best vermoeiend hoor, vakantie houden 🙂 )

Op de laatste avond had Stampin’Up! een afscheids-toetjes buffet georganiseerd. Hier werd naast gekletst, lekker gegeten, ook door verschillende team, landen enzovoorts foto’s gemaakt… Nederland kon natuurlijk hierin niet achterblijven! Naast dat Margriet het super naar ons zin hadden, hopen we op de volgende reis/ reizen wel met wat meer NL demo’s te zijn 🙂

En de laatste foto spreekt voor zich, denk ik – Love My Job…. dank je wel Stampin’Up! voor een geweldige reis. Met een hoofd vol ideeen, inspiratie en vooral heel veel energie, kan ik niet wachten om aan de slag te gaan!

Gisteren heb ik hier al een beginnetje mee gemaakt, door te starten met een hostess code voor bestellingen in mijn webshop. Je leest er [hier] meer over.

Hieronder de hostess code voor de maand augustus en de gratis bedankjes, welke je ontvang als je een bestelling plaats in mijn [webshop] en de code gebruik.

Hoop dat jullie het leuk vonden om deze beknopte versie van onze “trip of a lifetime” te lezen/ kijken.

Mocht je vragen hebben over Stampin’Up!, het plaatsen van een bestelling of misschien over het starterspakket (vandaag is de laatste dag van de starterspakket aktie, je leest er [hier] meer over), stuur dan gerust een mailtje naar info@helenedenbreejen.nl